reede, 25. aprill 2014

Herald Eesma "Aeg"


20. märtsil 2014. aastal käisin Herald Eelma näitusel nimega „Aeg“. See asus Kunstihoone galeriis ning samuti ka Vabaduse galeriis. Mina käisin ainult Kunstihoone galeriis. Seal on väljas kunstniku kõrgtrükis teostatud tööd kuuekümnendate algusest neile omaste sümbolkujundite ja tollast ajamärki kandva kunstikäsitlusega ning samuti ka on väljas kahe järgneva kümnendi litod oma selge ja märgilise üldistusega. Neile lisanduvad veel hiljutised värvijoonistused.

Sinna galeriisse sattusin juhuslikult, kui olin otsimas teist galeriid. Nägin ühte naist seda näitust avamas ning astusin esimesena sisse. Kõik oli valge ja must-valged kunstiteosed sobisid sinna nagu valatult. Hiljem selgus, et oli ka värvilisi joonistusi. Näituse pealkiri „Aeg“ on lihtne, kuid väga lai mõiste eriti kunsti maailmas. Seega ma ei osanudki midagi oodata.

Lähemalt vaadates märkasin, et paljudes töödes kordub mingi kujund, ese vms: sild, puu. Samuti olid siis ka teoste nimed „Sild“, „Sillad I“, „Sillad II“ jne. Mulle väga meeldisid tema litos ja linoollõikes tehtud tööd. Need olid väga detailselt tehtud ja vaatasin igat pilti tükk aega ning lihtsalt imetlesin selle detailirohkust. Püüdsin igat pilti lahti mõtestada enda jaoks, aga see eriti ei õnnestunud. Enamus teoseid olid kuuekümnendatest, seitsmekümnendatest ja kaheksakümnendatest ning ka nende sisu oli seotud selle ajaga, selle aja eluga. Seepärast oli mul raske end nende piltidega siduda.
Sild
Sillad I

Sillad II
Üheks minu lemmikuteks piltideks said teosed, mille nimed sisaldasid sõna „Pühapäev“. Seal olid inimesed, kes tantsisid, puhkasid jne. Pildid olid, nagu ikka, väga detailsed. Ilmselt meeldisid mulle need sellepärast, et sain omale teose mõtte selgitatud- pühapäev oli kunagi ainuke päev, kus puhati, ning tänu sellele on kujutatud inimesed sellistes tegevustes.
Pühapäev I

Pühapäev II
Kõige kiiremini möödusin värvijoonistustest, mis olid Herald Eelma hiljutised tööd. Nendes oli küll värvi, kuid teiste detailirohkete teoste kõrval tundusid need lapsikud ning isegi natuke igavad.

Üldiselt oli näitus meeldiv – oli väga palju huvitavaid töid, mis püüdsid mu pilku. Mulle meeldivadki väga detailsed tööd, mis olid ka sellel näitusel. Minu jaoks on sellistel piltidel palju uurida ja vaadata ning leida midagi huvitavat, mida kohe alguses võib-olla ei märka.  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar