kolmapäev, 16. aprill 2014

IV Tartu Graafikafestival. "Kohustuslik riiklik optimism"


http://kultuur.info/site_media/uploads/r/rahvusvaheline-/flaier-2-001__scaled.jpg


Külastasin IV Tartu Graafikafestivali 16.märtsil 2014 aastal. Selle nimi oli "Kohustuslik riiklik optimism". Festival toimus Tartu Kunstimajas. Festivalile kogunesid mitmed erinevatest riikidest kunstnikud, kes tõid välja erinevaid märke, mille abil saame ära tunda riikliku optimismi. Kunstnikke oli seal väga palju: Shaokun Sun & Aiguo Liu (China), Ouija & 2Shea (New York), EricPiper & Curtis Jones (Oklahoma), John Hancock (Texas), Sean Starwars(Louisiana), Carlos Barberena (Chicago/Nicaragua), Ryan O’Malley & Ricardo Ruiz (Corpus Christi), Dennis MCNett Cannonball Press (New York), Bruce Gossett (California), Roonald Reiska (Berlin), Julian Curran & Studens of TX Univ. of Corpus Christi, Tom Huck (St. Louis), Toomas Kuusing, Albert Gulk, Anomymos Boh, Leo Lapin, Taje Tross, Peeter Allik, Urmas Viik, Tõnis Laanemaa, Raul Meel, Andrus Kasemaa, Ilmar Kruusamäe, Jaan Klõsheiko. 

Näitus oli terviklikult väga huvitav ja meeldis mulle. Töid oli erinevaid, kuna oli palju kunstnikke, seega mitmekesisust näitusel jagus. Oli vahva vaadata, kuidas keegi riikliku optimismi nägi. Mulle meeldisid väga Jaan Klõsheiko pildid. Ta oli pildistanud erinevaid sündmusi Nõukogude ajast, mis mulle tundus, et tähistasid Nõukogude Liidu optimismi. Seal olid näiteks pildid, kus anti au Nõukogude Liidu Kommunistlikule Parteile - "Au NLKP-le!", "Elagu partei ja rahva vääramatu ühtsus!", "Partei on meie ajastu au, mõistus ja südametunnistus!". Samuti oli ka muid fotosid. Jaan Klõsheiko pildid meeldisid mulle, kuna need olid teisest ajast ja mulle üldiselt võõrad ning huvitavad.
Jaan Klõsheiko

Jaan Klõsheiko

Samuti meeldisid mulle veel ühe eestlasest kunstniku, Anonymous Bohi fotod. Need olid kõik omavahel seotud ja nende üldine nimi oli "Kümme käsku". Need olid inglise keeles. Mulle tundus, et seal oli välja toodud käsud, mis meie tänapäevases maailmas on kui Vana Testamendi "Kümme käsku", mis on kristlastele väga olulised. Osad neist võivad küll ahhetama panna, aga järele mõeldes on need kõik õiged. Mõned käsud olid: "Escape your comfort zone", "Do not expect to be invited back", "Don't compare", "Make every act as last one". Seega mulle meeldis nende piltide juures see, et ma mõistsin neid koheselt ning sain nendega samastuda. 

Anonymous Boh

Graafikafestivalil olid ka palju muid huvitavaid artiste ja nende pilte, kuid tõin välja enda lemmikud. Kindlasti soovitan inimestel seda võimalusel külastada. Seal on palju joonistusi, mis on kindlasti huvitavad ka eriti noortele, kes ei käi tavaliselt galeriides või muudes sellistes kohtades.

Seega kokkuvõtteks oli Tartu Graafikafestivali külastamine kindlasti üks mu lemmikuid, kuna seal oli palju värvikirevust ja huvitavaid teoseid, mis tõmbasid pilku ja jätsid tükiks ajaks vaatama, uurima ning mõtisklema.

Urmas Viik



Carlos Barberena
Carlos Barberena
Ricardo Ruiz


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar